אנרכיסטים תקפו את הרב לוינשטיין; הפוליטיקאים גינו

פנחס בן זיו No Comments on אנרכיסטים תקפו את הרב לוינשטיין; הפוליטיקאים גינו

עשרות פעילי שמאל תקפו את הרב יגאל לוינשטיין ואת מנכ"ל ארגון 'ראש יהודי' ישראל זעירא שהגיעו לאירוע בתל אביב. השניים חולצו ללא פגע על ידי כוחות המשטרה. גינויים נרחבים במערכת הפוליטית

הרב יגאל לווינשטיין
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש המכינה הקדם צבאית בעלי, הרב יגאל לוינשטיין ומנכ"ל ארגון ראש יהודי ישראל זעירא הותקפו אמש בברוטאליות על ידי ההמון בתל אביב שקרא לעברם קריאות גנאי וביקש לגרש אותם מהמקום.

השניים הגיעו כל אחד בדרכו לבית ראש יהודי בתל אביב שברחוב צפת בעיר וזכו לקלת פנים אלימה מצד פעילי השמאל שהתארגנו מבעוד מועד לבואם בעקבות הודעות שהופצו מוקדם יותר על שיעורו של הרב במקום.

עם הגעתו של הרב לוינשטיין החלה להתפתח במקום מהומה, כשעל פי העדויות עשרות מוחים התקרבו בגופם אל הרב ואל מלוויו בניסיון לתקוף אותם.

הפרעות האלימות מגיעות על רקע הדרישה מארגון ראש יהודי שמארגן מזה מספר שנים תפילות משותפות בכיכר דיזנגוף בתל אביב להסיר את המחיצה המפרידה בין ציבור הגברים לציבור הנשים כפי שנהוג בקהילות ישראל.

השר בצלאל סמוטריץ' הגיב: ‏"חזינו אמש מראה שנראה כאילו לקוח מתקופות אפלות בהיסטוריה היהודית. רב ואזרח דתי מותקפים באופן ברוטלי ע״י המון מוסת ואלים בגלל אמונתם. גנץ ולפיד שותקים וזה ייגמר בדם והדם הזה יהיה על ידיהם".

גם ח"כ אלקין מחה ואמר: "הסגנון הזה של הפגנה זה ההפך הגמור מליברליזם אמיתי ומשמירה על הערכים של חופש הביטוי, חופש הדת והדמוקרטיה. אנחנו עלולים להידרדר לתהום של שנאת אחים וקרע בעם, שיסכן את עצם קיומה של המדינה היהודית. זה הזמן לעצור!".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר: "אנחנו מגנים בכל תוקף את תקיפתם של הרב לוינשטיין וראשי ארגון 'ראש יהודי' אמש בזמן תפילת סליחות שערכו בעיר, על ידי אלימות וקריאות נאצה ברחובות תל אביב תחת הכסות של "חופש ביטוי ומחאה". כאשר אנשים נצרכים לחילוץ על ידי שוטרים – זו חציית גבול חמורה שלא ניתן להשלים איתה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מקומם אותי כל פעם מחדש לשפל אליו מגיעים מפגינים קיצוניים מהשמאל. כיצד הצליחו להפוך אירוע סליחות טהור ומאחד למופע של שנאה והסתה בוטה. המדיניות אותה התוויתי במשטרה היא אפס סובלנות כלפי אירועי תקיפה חמורים אלו".

סגן השר ח"כ מעוז מסר: "מזועזע עד עמקי נשמתי מהאלימות שהפגינו אנשי המחאה כלפי הרב יגאל לוינשטיין אמש בתל אביב. אין קו אדום שלא נחצה במחאה הברברית כנגד המדינה היהודית והממשלה הנבחרת".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן: "אני רוצה להביע זעזוע מהאירוע שהתרחש אתמול בת"א כאשר תחת דגלי ישראל וזעקות על דמוקרטיה שוויון וליברליזם, התקיים מופע שאם היה מתקיים בכל עיר אחרת בעולם היינו מכנים אותו אירוע אנטישמי. כאשר אני חווה את הבריונות באופן אישי, אני מקבל את רובה בשתיקה וסוג של סלחנות, לפעמים כן ולפעמים לא. במחאה מול אישי ציבור לפעמים עברו את הגבול אך אפשר להתמודד, אני מאובטח ברמת האיומים הגבוהה. אך כשדבר כזה קורה לפעיל חברתי שנים רבות בעיר, ברב שמגיע לדבר, זה דבר שאסור שיקרה בשום פנים ואופן".

רוטמן המשיך ואמר כי "מדובר במופע בריונות של סתימת פיות. לא מפתיע שאנשים החוששים חששות דמיוניים לדיקטטורה מפעילים דיקטטורה בפועל, מפתיע שאנשים הקופצים לגנות כל בדל של קצה מעשה מגיבים בשתיקה ועוברים על כך לסדר היום. נקיים ישיבות בעניין כדי להבין איך מדינת ישראל אפשרה לקבוצות בריונים להטריד אזרחים ברחוב בשל אמונתם, דתם או דעתם. לא כך פועלת מדינת חוק ולא כך פועלת מדינה דמוקרטית ויהודית".

יו"ר ש"ס בתל אביב – יפו וסגן ראש העיר אלחנן זבולון הגיב: "לא ניתן לשמאל הקיצוני להשתלט על תל אביב -יפו, תל אביב – יפו היא גם שלנו". לדבריו: "אני מגנה בחריפות את הפגיעה החמורה ברב בישראל בעיר שלנו. לא יעלה על הדעת שרב בישראל יצטרך הגנה של המשטרה ביציאה בשיעור תורה. יש אנשים בשמאל שחושבים שתל אביב – יפו שייכת רק להם . אנחנו כאן כדי להזכיר להם שתל אביב -יפו, היא גם העיר שלנו. לתל אביב יש גם נשמה, לתל אביב יש את תושבי השכונות שלה, ואנחנו בתור הנציגים של הקול הזה, לא ניתן למראות האלה להתרחש בעיר שלנו". זבולון הוסיף ואמר: "הזדעזעתי לראות שהמפגינים הציגו שלט שקורא למחוק את המדינה היהודית. אנחנו בש"ס תל אביב – יפו נניף בגאון את היהדות של המדינה ושל תל אביב בלי להתבייש מאף אחד".



0 תגובות